Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31 1
Dotační program OP JAK
2 3 4
5
Motýl
6
Motýl
7
Motýl
8
Motýl
9
Motýl
10
Motýl
11
Motýl
12
Motýl
13
Motýl
14
Motýl
15
Motýl
16
Pěšky do školy
Motýl
17
Pěšky do školy
Motýl
18
Pěšky do školy
Motýl
19
Pěšky do školy
Motýl
20
Pěšky do školy
Motýl
21
Pěšky do školy
Motýl
22
Pěšky do školy
Motýl
23
Motýl
24
Motýl
25
Motýl
26
Motýl
27
Motýl
28
Motýl
29
Motýl
30
Motýl
1
Motýl
2
Motýl
Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Ekoškola

Ekoškola



Program Ekoškola přináší jedinečnou možnost, jak umožnit žákům ve škole řešit skutečné problémy a prožít radost z výsledků své práce. Životní prostředí přestává být pro žáky pouhým učivem. Stává se něčím, co se jich týká a co mohou sami ovlivňovat. Žáci zažívají opravdovou spoluúčast na chodu své školy a učí se zodpovědnosti za své okolí.

Odkaz Youtube

Ekoškola

Diviza Liberec

Motto:

„Nejlepší učitel je takový, který vám pomůže udělat, co nedokážete sami, ale neudělá to za vás.“

Jak probíhá program Ekoškola na škole?

Postup práce na škole se řídí 7 kroky:

  1. krok: založení školního Ekotýmu - skupina žáků, učitelů a provozních zaměstnanců, kteří vedou program, pravidelně se schází na schůzkách Ekotýmu a naplňují všechny kroky k získání titulu Ekoškola.
  2. krok: zpracování Analýzy ekologického stavu školy – žáci zjišťují, jaký je ekologický stav naší školy. Díky analýze zjišťujeme, co se nám daří, ale i to, kde máme nějaké nedostatky, co je třeba zlepšit nebo udělat jinak.
  3. krok: vytvoření plánu činnosti, který vychází z výsledků analýzy a který se týká témat Ekoškoly (klimatické zmněny, energie a prostředí školy).
  4. krok: monitorování a vyhodnocování – průběžné sledujeme, jak se nám daří plnit činnosti, které jsme navrhli v plánu a hodnotíme, co jsme splnili, případně, zdůvodňujeme, proč se nám některé věci plnit nedaří.
  5. krok: environmentální výuka ve výuce – do výuky jsou zařazeny předměty a další aktivity, ve kterých se zabýváme ekologií a dalšími tématy s ní spojenými.
  6. krok: informování a spolupráce – o naší činnosti informujeme veřejnost prostřednictvím školního zpravodaje nebo na webových stránkách školy. Spolupracujeme nejen mezi sebou navzájem, ale i s dalšími školami a různými organizacemi
  7. krok: Ekokodex – společně jsme vytvořili pravidla, která se snažíme dodržovat a díky tomu dochází ke změnám k lepšímu nejen v naší škole.