Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Motýl
27
Motýl
28
Motýl
29
Motýl
30
Motýl
1
Motýl
2
Motýl
3
Motýl
4
Motýl
5
Motýl
6
Motýl
7
Motýl
8
Motýl
9
Motýl
10 11
Ekoškola - konference
12
Plavání
13
Plavání
14
Plavání
15
Plavání
16
Plavání
17
Plavání
18
Plavání
19
Plavání
20 21 22
Den stromů
23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Ekoškola

Ekoškola



Program Ekoškola přináší jedinečnou možnost, jak umožnit žákům ve škole řešit skutečné problémy a prožít radost z výsledků své práce. Životní prostředí přestává být pro žáky pouhým učivem. Stává se něčím, co se jich týká a co mohou sami ovlivňovat. Žáci zažívají opravdovou spoluúčast na chodu své školy a učí se zodpovědnosti za své okolí.

Odkaz Youtube

Ekoškola

Diviza Liberec

Motto:

„Nejlepší učitel je takový, který vám pomůže udělat, co nedokážete sami, ale neudělá to za vás.“

Jak probíhá program Ekoškola na škole?

Postup práce na škole se řídí 7 kroky:

  1. krok: založení školního Ekotýmu - skupina žáků, učitelů a provozních zaměstnanců, kteří vedou program, pravidelně se schází na schůzkách Ekotýmu a naplňují všechny kroky k získání titulu Ekoškola.
  2. krok: zpracování Analýzy ekologického stavu školy – žáci zjišťují, jaký je ekologický stav naší školy. Díky analýze zjišťujeme, co se nám daří, ale i to, kde máme nějaké nedostatky, co je třeba zlepšit nebo udělat jinak.
  3. krok: vytvoření plánu činnosti, který vychází z výsledků analýzy a který se týká témat Ekoškoly (klimatické zmněny, energie a prostředí školy).
  4. krok: monitorování a vyhodnocování – průběžné sledujeme, jak se nám daří plnit činnosti, které jsme navrhli v plánu a hodnotíme, co jsme splnili, případně, zdůvodňujeme, proč se nám některé věci plnit nedaří.
  5. krok: environmentální výuka ve výuce – do výuky jsou zařazeny předměty a další aktivity, ve kterých se zabýváme ekologií a dalšími tématy s ní spojenými.
  6. krok: informování a spolupráce – o naší činnosti informujeme veřejnost prostřednictvím školního zpravodaje nebo na webových stránkách školy. Spolupracujeme nejen mezi sebou navzájem, ale i s dalšími školami a různými organizacemi
  7. krok: Ekokodex – společně jsme vytvořili pravidla, která se snažíme dodržovat a díky tomu dochází ke změnám k lepšímu nejen v naší škole.